Geen producten (0)
 

Hautes Pistes Pinot Noir

€ 12,95 € 11,50 (inclusief btw 21%)
Op voorraad
  • Koop 12 stuks voor € 11,50 per stuk en bespaar € 17,40
Omschrijving

Hautes Pistes Pinot Noir - Aubert & Mathieu - IGP Pays d'Oc - Languedoc-Rousillon
Normaal €12,95 per fles, nu voor  €11,50 per fles

Druivensoort: 100% Pinot Noir
Alcoholpercentage: 13%
Jaartal: 2021

4.2* Vivino

Buiten de pistes, daar is het gevaar maar ook “the magic zone”! Aubert & Mathieu begeven zich ook op glad ijs om de Hautes Pistes Pinot Noir zo zuidelijk aan te planten. Echter precies hoog genoeg op de uitlopers van de Pyreneeën "Hautes Pistes" verbouwen ze hun Pinot Noir. Hij krijgt hierbij de frisheid die hij nodig heeft. Dit terroir stelt hem in staat om al zijn rijkdom te etaleren. 

In de neus ruiken we de Hautes Pistes Pinot Noir meteen verse frambozen. Vanaf de eerste slok opent deze lichte wijn zich gul om de aroma's van rode bessen en zure kersen te onthullen, zoals de rode bes en de Marasca-kers  Heerlijk bijvoorbeeld bij kip en parelhoen met morrilles. Maar ook heerlijk bij een charcuterie.
De wijnen van Aubert & Mathieu worden geschonken in de business class van Air France/KLM

Jean-Charles Mathieu had een financiële carrière in Parijs en Anthony Aubert had was succesvol in de wijnmarketing in de VS en Thailand. Twee jonge mannen die elkaar kenden van de middelbare school in Carcassonne, het hart van de wijnbouw in de Languedoc. Ondanks hun succesvolle start in het bedrijfsleven kroop het bloed toch waar het niet gaan kan. In september 2018 vonden zij elkaar hierin en besloten een wijnhandelaarsavontuur aan te gaan. Eerst stelden zij voor zichzelf een aantal uitgangspunten op waaraan hun wijnen zouden moeten voldoen. Kernwoorden hierbij waren frisheid, balans en complexiteit. Daarna gingen zij op zoek naar een aantal wijnboeren waarin zij het vertrouwen hadden dat ze wijnen konden maken die aan hun uitgangspunten zouden voldoen.

Vanaf dat moment konden zij aan de gang als negociant-elevateurs en was Aubert & Mathieu geboren. Omdat ze een heel heldere visie hebben over de wijnen die zij op de markt willen brengen en veel aandacht besteden aan de verpakking vielen zij al heel snel op. Het creatieve stel kreeg zo o.a. de Best Design prijs voor hun labels in het prestigieuze tijdschrift Harpers Wine & Spirits. Maar ook de wijnen zelf vielen op. Zo behaalde hun Corbiëres “Marie-Antoinette” een score van 18/20 in het tijdschrift Terre de Vins en dichter bij huis werd hun Kate Sauvignon Blanc geselecteerd door KLM voor het businessclass arrangement. Hier dus niks van Tradition en Passion. Aubert & Mathieu slaan nieuwe wegen in om de moderne jonge wijnconsument op maat te bedienen.

Ook interessant

€ 15,88
€ 12,50

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.