Geen producten (0)
 

Hautes Pistes Ch

€ 12,95 € 11,50 (inclusief btw 21%)
Op voorraad
Omschrijving

Hautes Pistes Chardonnay - Aubert & Mathieu - AOP Limoux - Languedoc-Roussillon

Normaal €12,95 per fles, nu voor  €11,50 per fles

Druivensoort: 100% Chardonnay
Alcoholpercentage: 13,5%
Jaartal: 2021
Duurzaam

4.1* Vivino

De Hautes Pistes Chardonnay van Aubert & Mathieu had asl inspiratie uit de bocht vliegen, lekker buiten de pistes skiën. Durven. Kijk maar eens naar hun label op de fles. Anders zullen we maar zeggen.  En alles eco en zo duurzaam mogelijk. Daarbij ook nog eens in het diepe zuiden van Frankrijk een kwaliteit  Chardonnay willen maken. En dat doen ze perfect!

De Hautes Pistes Chardonnay heeft kenmerken van brioche met zachte aroma's van amandelen en abrikozen versterkt door citrusvruchten die de nodige zuurgraad brengen voor een mooie balans. In de afdronk hint van petroleum. De Chardonnay gaat mooi samen met langoustines van de grill met gesmolten limoenboter. Maar ook heerlijk bij een pannetje mosselen en/of een plankje kaas.
De wijnen van Aubert & Mathieu worden geschonken in de business class van Air France/KLM.

Jean-Charles Mathieu had een financiële carrière in Parijs en Anthony Aubert had was succesvol in de wijnmarketing in de VS en Thailand. Twee jonge mannen die elkaar kenden van de middelbare school in Carcassonne, het hart van de wijnbouw in de Languedoc. Ondanks hun succesvolle start in het bedrijfsleven kroop het bloed toch waar het niet gaan kan. In september 2018 vonden zij elkaar hierin en besloten een wijnhandelaarsavontuur aan te gaan. Eerst stelden zij voor zichzelf een aantal uitgangspunten op waaraan hun wijnen zouden moeten voldoen. Kernwoorden hierbij waren frisheid, balans en complexiteit. Daarna gingen zij op zoek naar een aantal wijnboeren waarin zij het vertrouwen hadden dat ze wijnen konden maken die aan hun uitgangspunten zouden voldoen.

Vanaf dat moment konden zij aan de gang als negociant-elevateurs en was Aubert & Mathieu geboren. Omdat ze een heel heldere visie hebben over de wijnen die zij op de markt willen brengen en veel aandacht besteden aan de verpakking vielen zij al heel snel op. Het creatieve stel kreeg zo o.a. de Best Design prijs voor hun labels in het prestigieuze tijdschrift Harpers Wine & Spirits. Maar ook de wijnen zelf vielen op. Zo behaalde hun Corbiëres “Marie-Antoinette” een score van 18/20 in het tijdschrift Terre de Vins en dichter bij huis werd hun Kate Sauvignon Blanc geselecteerd door KLM voor het businessclass arrangement. Hier dus niks van Tradition en Passion. Aubert & Mathieu slaan nieuwe wegen in om de moderne jonge wijnconsument op maat te bedienen.

 

 

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.